søndag 18. mai 2008

Da er det slutten for babysokker denne gangen

Da er endelig 3 par babysokker ferdig. Et av para har jeg skrevet om tidligere men her kommer de igjen.

Dette begynnte med at jeg begynnte å strikke spiralsokker til min søsters lille baby. Dem var i fin lilla farge. Her er resultatet


De var igrunn lik å strikke hele veien og lite variasjon så i fant ut å lage en ny variant, spiralsokker med hæl. Dem ble som vanlige sokker, men med spiralmønsteret


Dem er strikket til 3 måneders størrelse og er i mint grønn og rester av lilla garnet. som du ser så er de lik spiralsokker ovenfra, men har hæl bak.



Men etter 1 par tenkte i å strikke et nytt par til 6 måneder. Det gikk greit i starten, men ilag med flytting fra skolen og mye stress så ble dem treg å strikke. Brukte 1 dag på første sokken, mens den andre brukte i 1 uke på... Så er no litt lei av babysokker, og har derfor andre prosjekter på gang no.

Spiralsokkene i størrelse 6 mnd. I fargene mint grønn og gul. Gulfargen skal være bunnfargen i neste store strikkeprosjekt som kommer


2 kommentarer:

Beate sa...

De sokken ble kjempe fine. Likte spiralsokkene med hel, tror jeg må prøve meg på sånne etterhvert.

Anonym sa...

Veldige fine sokker !

 
Blogglisten